באיזה חודש פורחים רוב הפרחים ?


 

באיזה חודש פורחים רוב הפרחים ?

האביב ידוע ברחבי העולם כעונה צבעונית, משמחת ומעוררת תקווה. עונה של התחדשות, של רומנטיקה ושל קסם. כל זאת לא היה מתאפשר ללא התפאורה המרהיבה שמספקים שלל הצמחים הפורחים בעונה זו.

ניתן לומר ללא היסוס כי חלק גדול מן הצמחים הפורחים מפתחים פריחה בחודשי האביב. הסיבה לתופעה זו היא כי פריחה מחייבת משאבים, בארץ נאגרים משאבים אלה במהלך החורף הגשום (יותר או פחות).
ברגע שמתמעטים הגשמים, השמש מטפסת גבוה יותר בשמיים וכך אורה שופע יותר, יכולים הצמחים שמאגריהם מלאים לפתח פרחים. כך מתכסה הארץ מרבדים של חרציות, סביונים, נוריות, כלניות, אירוסים ועוד.

גם פרחים נדירים יותר בנוף פורחים באביב. כך למשל נוהגים הדרדר, הדמומית והזן המקומי של הסחלב – הדבורנית.
הפריחה באביב כה עשירה עד שעצם המילה אביב מעלה בדמיוננו תמונות של נערות עטורות זרי פרחים, סלסילות טנא של פירות הביכורים מעוטרות בפרחים. ניחות האוויר באביב נחשב משכר בזכות ריחם של הפרחים המקשטים עונה זו.

אחד הפרחים המרשימים ביותר הפורחים באביב היא הוורד. מדובר בצמח קלאסי שניתן למצוא בשלל גוונים. וורדים גדלים כצמחים מבויתים בחצרות, באדניות ובעציצים. קיימת שפה של מסרים שניתן להביע באמצעות ורדים, למשל הוורד האדום נחשב לסמל האהבה הרומנטית בעוד הוורד הצהוב מסמל עלפי רוב ידידות והערכה.

למרות כל האמור לעיל בשבחו של האביב כעונה המועדפת על רבים מן הצמחים הפורחים ישנם זרי פרחים אשר פיתחו מנגנונים לפרוח דווקא בסתיו. כך הם נהנים מתחרות מועטה יותר על מאביקים ואזורים פנויים לנחיתה וקליטה של זרעיהם. באופן זה מגדילים צמחים אלה את סיכוייהם להתרבות.

מבין הפרחים הפורחים בסתיו זכו כמה להיקרא "מבשרי גשם" זאת מכיוון שפריחתם תלויה בגשמים שירדו בשנה החולפת ולא בהמתנה לתחילת הגשמים של החורף הנוכחי. לפיכך פעמים רבות הם פורחים מעט לפני הגעתם של גשמים ראויים לציון. בין הצמחים הפורחים בסתיו ניתן למצוא את החצב, הנרקיס, הרקפת, והסיפן.


 
אם כן התשובה הנכונה ביותר לשאלה הכללית באיזה חודש פורחים רוב הפרחים? תהיה החודש האמצעי של האביב, הלא הוא חודש אפריל. מובן שהדיון כולו לגבי מועד פריחתם של רוב הפרחים אינו מעיד על הימצאותם או אי הימצאותם של זני פרחים מסוימים בחנויות הפרחים במהלך השנה. זאת מפני שרבים מן הפרחים המשמשים לשזירת זרים גדלים בחממות תחת אקלים מבוקר. זנים אחרים מיובאים ממדינות אחרות.

השוואת מחירי פרחים בכל הארץ!!



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> באיזה חודש פורחים רוב הפרחים ?